Op zoek
naar nieuwe
oplossingen?

Wij helpen je met je
(online) administratie

Administraties

Uw administratie is in handen van specialisten die niet alleen accuraat, maar ook pro-actief meedenken zodat u altijd een helder inzicht heeft in uw financiën.

Financieel advies

Het houdt natuurlijk niet op bij de jaarrekening of belastingaangifte. We geven graag een helder financieel of fiscaal advies waardoor u uw kansen verder kunt benutten!

Salarissen

Onze specialisten verzorgen uw salaris­administratie en kunnen u adviseren over arbodienst­verlening (arbozorg, gezondheids­beleid), CAO’s en arbeidsrechtelijke zaken.

Al 75 jaar de financieel specialist voor ondernemers

Al meer dan 75 jaar zijn wij actief in de accountancy, met cliënten in het midden- en kleinbedrijf. Wij ondersteunen ondernemers op het gebied van administraties, salarissen, financiën en fiscaliteiten.

Met ons uitgebreide pakket diensten zijn wij in staat om zowel startende als middelgrote organisaties in de breedte te bedienen. Startende ondernemers begeleiden wij in de voorbereiding en start van een eigen bedrijf; bij gevestigde organisaties denken wij als ondernemer graag mee in termen van efficiency en verdere groei. Dat kan op administratief, financieel of fiscaal gebied.
Omdat wij zelf ondernemers zijn, herkennen wij ondernemersvraagstukken. Indien nodig, schuiven wij graag aan om uw vragen in heldere en werkbare oplossingen te vertalen.

Uw online administratie met Easyfinance!

Eenvoudig en direct inzicht in uw administratie, speciaal voor MKB en ZZP’ers

Snel en efficiënt uw administratie bijhouden? Wilt u 24 uur per dag de laatste mutaties in uw administratie kunnen checken? Dat kan met Easyfinance, uw online administratie met handige administratietools! U krijgt direct inzicht in uw financiën zodat u snel kunt schakelen.

Wij bieden easy online administratietools voor het MKB en ZZP-ers. Beide pakketten zijn te benaderen via www.easy-finance.nl met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Wij helpen u altijd bij uw keuze voor het meest geschikte pakket en werkzaamheden.

Natuurlijk kunnen wij u naast deze administratietool bijstaan in alle fiscale- en financiële werkzaamheden alsook de bedrijfseconomische advisiering en loonadministratie.

Met Easyfinance bespaart u tijd, kosten en heeft u
altijd inzicht in uw online administratie!

Alle actuele zaken voor u

31-10-2019
Aanslag tijdig vastgesteld

Een belastingaanslag is tijdig vastgesteld als deze binnen de voor het vaststellen van de aanslag geldende termijn is bekendgemaakt en de dagtekening van het aanslagbiljet is gelegen voor het einde van deze termijn.

In verband met verleend uitstel voor het doen van aangifte verliep op 31 januari 2014 de termijn voor het opleggen van een aanslag inkomstenbelasting over 2009. De inspecteur heeft op 8 januari 2014 de voor deze aanslag benodigde gegevens vastgesteld en ingevoerd in het geautomatiseerde systeem van de Belastingdienst. Dat zou leiden tot een dagtekening van het aanslagbiljet in februari 2014. Daarom heeft de inspecteur een tweede aanslagbiljet laten opmaken met een dagtekening binnen de aanslagtermijn. Dat aanslagbiljet is voor het einde van de aanslagtermijn bezorgd.

In de procedure over de aanslag oordeelde Hof Arnhem-Leeuwarden dat in de situatie waarin meerdere aanslagen zijn opgelegd de volgorde van die aanslagen wordt bepaald door de dagtekening ervan. In dit geval leidt dat ertoe dat de tweede aanslag als eerste is vastgesteld en dat de aanslag dus tijdig is vastgesteld. De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie tegen dit oordeel van het hof ongegrond verklaard. Omdat het tweede aanslagbiljet voor het einde van de termijn ter post is bezorgd en de dagtekening ervan is gelegen voor het einde van de termijn, is de aanslag tijdig vastgesteld.

Bron: Hoge Raad | jurisprudentie | ECLINLHR20191618, 18/03508 | 31-10-2019

Terug

L&P. Voor ondernemers, door ondernemers

Contact

Wilt u meer informatie of heeft u behoefte aan
een adviesgesprek, neem dan contact met ons op.

L&P
Gildelaan 1-1a
4761 BA Zevenbergen
Postbus 135
4760 AC Zevenbergen

0168 40 26 15
info@elenp.nl
i   www.elenp.nl